2023年6月14日水曜日

20230615 thu 室内から窓面 窓面の外の線路 3つの時刻表示 



blender pythonで 


000を 半球の中心にして

半径1 で 描く





import bpy


# Create a new sphere mesh

bpy.ops.mesh.primitive_uv_sphere_add(radius=1, location=(0, 0, 0))


# Select the sphere object

sphere_obj = bpy.context.object

sphere_obj.select_set(True)

bpy.context.view_layer.objects.active = sphere_obj


# Enter Edit Mode for the sphere

bpy.ops.object.mode_set(mode='EDIT')


# Deselect all vertices

bpy.ops.mesh.select_all(action='DESELECT')


# Select the vertices in the upper half of the sphere

bpy.ops.mesh.select_3d_cursor(location=(0, 0, 0))

bpy.ops.mesh.select_circle(x_axis=True, radius=1, location=(0, 0, 0), normal=(0, 0, -1), use_extend=False)


# Delete the selected vertices

bpy.ops.mesh.delete(type='VERT')


# Exit Edit Mode for the sphere

bpy.ops.object.mode_set(mode='OBJECT')


# Set the origin to the center of the modified sphere

bpy.ops.object.origin_set(type='ORIGIN_CENTER_OF_MASS')







blender pythonで 


000を 立方体の中心にして

辺の長さ 2










boolean で 穴あけ

https://vook.vc/n/5935





import bpy


# 立方体のサイズと中心位置を設定

side_length = 2

center = (0, 0, 1)


# 立方体を作成

bpy.ops.mesh.primitive_cube_add(size=side_length, location=center)